In ‘Wie maken het onderwijs? Teksten om van te leren’ tonen 15 educatieve auteurs de vele aspecten van hun werk en vakmanschap.

Wie maken al die leermiddelen die dagelijks door duizenden leerligen, deelnemers, scholieren en studenten worden gebruikt?

Het werk van educatieve auteurs komt vrijwel nooit in de spotlights. Wie zijn die stille makers met hun verrijkende invloed op leerlingen, scholieren en studenten? Vijftien (educatieve) auteurs geven antwoorden op vragen als:

  • Wie zoekt de plaatjes uit?
  • Wat wordt er in het onderwijsveld bedoeld met creativiteit?
  • Zitten er verborgen boodschappen in lesboeken?
  • Op hoeveel manieren kun je een vraag stellen?
  • Wat is een goede (les)tekst?
  • Hoe ga je om met feedback?
  • Hoe lang duurt het voordat een schoolboek klaar is?
  • Wanneer weet je of een leermiddel ook aanslaat bij de doelgroep?
  • Moet je meer dan een jaar op je geld wachten?
  • Wat betekenen al die formuleringen in een auteurscontract?

Nieuwsgierig geworden? Kijk dan op wiemakenhetonderwijs.nl!

Naast het schrijven van twee artikelen heb ik ook de vormgeving voor het boek ontworpen en verzorgd. Bekijk de vormgeving.

Artikelen

Voor het boek Wie maken het onderwijs? schreef ik twee artikelen:

  • Buit, P. (2015). De vloek van kennis. In Kruis, J. (Red.), Wie maken het onderwijs. Teksten om van te leren (pp. 19-25). Hafsen: Schoolvoorbeeld.
  • Buit, P. (2015). Creatief binnen de kaders. In Kruis, J. (Red.), Wie maken het onderwijs. Teksten om van te leren (pp. 99-105). Hafsen: Schoolvoorbeeld.