Voor kindcentrum Aquamarijn in Zwolle maakte ik een nieuwe serie visieposters. De visieposters hangen in de hal om aan ouders die voor het eerst komen te laten zien waar het kindcentrum voor staat. Vanuit de identiteit beloven de medewerkers elk kind erkenning en ruimte te geven om zich te ontwikkelen. Daarbij staan de kernwaarden eigenheid, ontwikkeling en verbinding centraal. De speerpunten voor de komende vier jaar zijn talent, leren, samen, open.
Deze keer tekende ik een landschap om de identiteit, belofte, kernwaarden en speerpunten uit te beelden. Het idee is een uitwerking van de bekende uitspraak ‘it takes a village to raise a child’. Het dorp zie je in de huizen, ouders en leerkrachten die om de kinderen heen staan. De lijn van links naar rechts volgt de ontwikkeling van de kinderen in hun tijd op het kindcentrum. Helemaal rechts zie je kinderen met een voorwerp wat staat voor een ontdekt talent.
Vier jaar geleden maakte ik de eerste visieposters voor het kindcentrum van de toekomstplannen van toen. Veel elementen van die posters hebben nu een nieuwe plaats gekregen, ook vanwege de herkenbaarheid van het portfolio dat de kinderen meekrijgen.